In Articole

Avram Fițiu - Decalogul Țăranului Sărac și Decalogul Țăranului Bogat

Asa vad eu decalogul taranului sarac si decalogul taranului bogat (material si imaterial). Voi cum vedeti?

Decalogul taranului/tarancii sarace:

– Are mentalitate de om sarac ce isi vinde timpul pe bani;
– Depinde de ajutorul social oferit de catre Primarie;
– Munceste cu ziua, sezonier sau angajat la alti tarani din sat sau este angajat in activitati non agricole in sat sau la oras;
– A luat decizia sa emigreze temporar sau definitiv si astfel s-a dezradacinat fizic si sufleteste de glia stramoseasca pe care a vindut-o;
– Detine o gospodarie familiala de subzistenta ce nu realizeaza venituri din acte de comercializare;
– Membrii familiei nu participa intr-un sistem de formare profesionala anual;
– Detine o gospodarie familiala comerciala ce vinde materie bruta (Ex. porc pe picior; vitel pe picior; miel pe picior; materie prima vegetala etc.) la intermediari (samsari);
– Detine o gospodarie familiala ce vinde produse procesate ilegale (fara sa detina un atelier de procesare legal): Ex. branza: Vinde branza ilegala; Vinde branza proaspata; Vinde branza intre Sfantul Gheorghe si Sfantul Dumitru; Vinde branza la gramaj mare de cateva kilograme; vinde branza de culoare alba; Vinde branza in ambalaj de plastic; Vinde branza fara identitate;
– Detine o gospodarie familiala ce nu realizaza servicii (economice; sociale; ecologice);
– Calca pe bogatie si se plange de saracie (Este doctor docent in blocaje fizice si mentale nevand capacitatea de identificare si implementare oportunitati economice);

Decalogul taranului/tarancii bogate:

– Detine o gospodarie familiala ce realizeaza venituri legale diverse din activitati economice (Procesare; Punct Gastronomic Local): Ex. atelier de procesare branza – Vinde branza legala; Vinde branza maturata; Vinde branza intre Sfantul Dumitru si Sfantul Gheorghe; Vinde branza la gramaj mic de maxim 150 g; Vinde branza de culoare mai inchisa; Vinde branza in amestec cu pulberi din plante medicinale; Vinde branza in ambalaj natural (brad etc.); Vinde branza identitara (matrita culturala din lemn); Organizeaza activitati de degustare in gospodarie; Se profileaza pe piata intretinerii corporale (Ex. Proteina din zer pentru Sali de fitness/Centre sportive);
– Detine o gospodarie familiala ce vinde direct la nivel individual (magazin in gospodarie; magazin in comuna/oras; Vanzare in targuri/piete specializate; Vanzare la locul de munca al consumatorilor; Vanzare la domiciliul consumatorilor, produse agroalimentare procesate legale;
– Detine o gospodarie familiala ce vinde direct la nivel de grup (ex. ASAT; Cutia taranului etc.);
– Detine o gospodarie familiala ce produce si valorifica suplimente agroalimentare, agrocosmetice sau agrofarmaceutice;
– Detine o gospodarie familiala ce pastreaza arhitectura locala si valorifica produse procesate si servicii legate de soiuri si rase locale;
– Detine o gospodarie familiala ce valorifica produse procesate si servicii legate de produse de sezon;
– Detine o gospodarie familiala ce valorifica servicii si produse procesate certificate pe scheme de calitate (ecologice, traditionale; montane, locale, etice, IGP, DOP, TSG);
– Detine o gospodarie familiala ce desfasoara activitati sociale (gospodarie pedagogica; gospodarie agroturistica, servicii comunitare etc.);
– Detine o gospodarie familiala ce desfasoara activitati agroculturale specifice calendarului popular al taranului roman;
– Detine o gospodarie familiala ce desfasoara activitati terapeutice (fitoterapie; apiterapie; aromaterapie etc.) in care taranul/taranca au calificare specifica in codul ocupational (C.O.R.);

Sursă: ActiveNews.

Recent Posts
Redacția noastră vă ascultă. Contactați-ne!

Suntem bucuroși să stăm de vorbă. Așteptăm mesajele voastre.

Not readable? Change text. captcha txt
nicolae paulescu, inventatorul insulineimihai eminescu, ziua lui eminescu, romania, societatea, statul, basarabia