,

Festivalul de Operă București – „Văduva veselă 2.0” a cucerit capitala cu tenorul Ştefan von Korch în distribuţie

Festivalul de Operă București – „Văduva veselă 2.0” a cucerit capitala cu tenorul Ştefan von Korch în distribuţie

Fericit cumul de vitalitate, bucurie, exactitate coregrafică și finețe interpretativă, producția „Văduva veselă 2.0”  și-a primit binemeritata porție de aplauze în cadrul Bucharest Opera Festival, fiind de altfel singurul spectacol invitat în festival ce s-a jucat cu casa închisă. Cu o distribuție ce a inclus artiști din ansamblul ieșean dar și invitați, producția Operei Naționale din Iași s-a bucurat din plin de aprecierea publicului din capitală. 

Noua montare semnată de Andrei Şerban este dinamică: comentariile „smart” şi replicile servite uneori pe contre dau cadenţă, interacţiunile muzicale dintre personaje ţin publicul în priză, iar costumele vii, coregrafia şi schimbările de decor pe turnantă se adaugă la elementele ce au adus pe scena ONB o bogăţie de culoare şi expresivitate.

Bine familiarizat cu rolul lui Camille de Jolidon, tenorul Ştefan von Korch  a fost la înălțime: candoarea asumată dar și patima înflăcărată ce caracterizează personajul îi ies de minune tenorului cu acute remarcabile și prezență scenică ce nu poate trece neobservată. Solistul a făcut impresie din punct de vedere vocal dar a cucerit și prin interpretare actoricească.

This slideshow requires JavaScript.

Primul duet din actul I, cu soprana Diana Ionescu în rolul Valenciene, a avut izul romantic necesar şi doza potrivită de note catifelat timbrate. Aceleași elemente tehnice au fost apoi bine puse în uz și plăcut valorificate în partitura solo de rezistență din actul II „Ca floarea din fereastră”. Ștefan von Korch și-a păstrat constanța și siguranța vocală pe tot parcursul celor două duete și două intervenții solistice, dar și  autenticitatea asumării rolului de-a lungul întregului spectacol în care s-a contopit cu personajul. Ștefan von Korch a arătat că este alegerea perfectă pentru Camille de Jolidon, așa cum a considerat de altfel și regizorul Andrei Șerban, care l-a inclus în cast-ul celei de a doua montări a celebrei operete (după cea din 2016).

Deși s-a alăturat distribuție în ultimul moment, soprana Ana Maria Donose a fost o convingătoare Hana Glawari, cu momente sclipitoare în aria Vilja Lied.

Iar tenorului Andrei Lazăr i se potrivește și personajul și partitura lui Danilo Danilovici, așa că a fost solistul potrivit în rolul potrivit, formând o pereche scenică reușită cu Ana Maria Donose. 

Au mai adăugat accente comice în momente cheie savurate de public Andrei Yvan, Ştefan Linu, Tatiana Purcaru, Cristina Gireadă, Iulia Zamfirache, Tudor Florenţa, Ovidiu Manolache şi Gabriel Doru. Orchestra dirijată de Bogdan Chiroşcă, baletul și corul Operei din Iaşi au desăvârșit succesul producției, astfel că, la final, spectatorii și-au luat cu greu rămas bun de la regina neîncoronată a festivalului și de la fiecare dintre cei care, preț de 3 ore, au făcut ca viziunea regizorală a maestrului Andrei Șerban să prindă viață pe scena Operei Naţionale din Bucureşti.

Dacă v-a plăcut, sprijiniți Revista România Culturală pe Patreon!
Become a patron at Patreon!
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lăsați un comentariu