Sub cupola Ateneului Român, publicul a fost invitat, pentru o seară, într-o călătorie sonoră spre inima Vienei imperiale. Concertul „La Curtea Imperială”, dirijat de Tiberiu Dragoş Oprea, i-a avut ca solişti pe tenorul Ştefan von Korch şi soprana Oana Maria Şerban, alături de prestigioasa Orchestră a Filarmonicii George Enescu. Evenimentul a avut dublă semnificaţie: a fost dedicat Zilei Naționale a Austriei și a marcat 200 de ani de la naşterea lui Johan Strauss, reunind pagini celebre din creația vieneză și europeană, într-un program spumos, elegant și plin de culoare.
De la primele acorduri ale Uverturii „Liliacul” de Johann Strauss II, orchestra a imprimat un ton festiv, rafinat, cu acea precizie elastică specifică muzicii vieneze. Sonoritățile s-au împletit într-o țesătură de eleganță și vervă, pe care dirijorul Tiberiu Dragoş Oprea a condus-o cu o mână sigură, dar și cu vizibilă plăcere artistică. Seara a fost îmbogățită de prezența celor doi soliști de marcă: soprana Oana Șerban și tenorul Ștefan von Korch, ambii artiști de mare rafinament vocal şi cu prounţată carismă scenică.
Ștefan von Korch a oferit momente de mare intensitate lirică și expresivitate, de la sentimentala „Dein ist mein ganzes Herz” (Țara surâsului, Lehár) şi evocatoarea „Freunde, das Leben ist Libensvert” (Lehár) la celebra „La donna è mobile” (Verdi). La prima sa apariţie pe scena Ateneului Român, tenorul a etalat o voce bogată şi prezenţă strălucitoare, susținute de o frazare naturală și o energie scenică cuceritoare.
Oana Șerban a încântat publicul cu lirismul și strălucirea timbrală din „O mio babbino caro” (Puccini), cu farmecul vienez autentic din „Meine Lippen, sie küssen so heiß” (Lehár) și aria Adelei „Mein Herr Marquis” din Liliacul. Prezența sa a conferit progrmului prospețime, eleganță și o doză subtilă de umor.
Momentele orchestrale – Polka schnell „Unter Donner und Blitz”, „Tritsch-Tratsch Polka”, „Marşul Toreadorului” de George Bizet, celebrul „Valurile Dunării”, sau „Dans ungar nr. 5” – au fost savurate de public, conturând acea atmosferă de salon imperial și bal vienez care definește spiritul muzicii lui Strauss. Intervenţiile interactive ale dirijorului Tiberiu Dragoş Oprea au conferit o notă suplimentară de aplomb şi au purtat publicul pe valuri de entuziasm.
În final, duetul „Lippen schweigen” din Văduva veselă a reunit din nou pe scenă cei doi soliști, într-un moment de tandrețe și subtilitate muzicală, încheind apoteotic o seară care a respirat eleganță, noblețe și bucurie.
La bis – Marșul Persan, Brindisi și nelipsitul Radetzky Marsch – au transformat Ateneul într-o veritabilă sală de bal vienez, cu publicul aplaudând ritmat și zâmbind, semn că spiritul muzicii imperiale austriace își păstrează intact farmecul.
Sub bagheta inspirată a Maestrului Tiberiu Dragoş Oprea, cu regia artistică semnată de Doru Marin şi interpretările vibrante ale soliştilor Ştefan von Korch şi Oana Maria Şerban, „Concert la Curtea Imperială” a fost mai mult decât un omagiu adus Vienei – a fost o celebrare a eleganței, a vitalității și a bucuriei de a face muzică.
Derulat sub patronajul Ambasadei Austriei la București şi organizat de Fundația Prof. Dr. Teaha, evenimentul a fost unul de mare eleganță culturală și diplomatică.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!