,

Motorul cu hidrogen – metoda salvatoare a industriei auto!

motorul cu hidrogen, trotineta cu hidrogen

Motorul cu hidrogen – metoda salvatoare a industriei auto!

Hidrogenul, cel mai raspandit element chimic din univers, ar putea ajunge combustibilul viitorului.

O echipa de la Universitatea „Gheorghe Asachi” din Iasi, a reusit sa realizeze, la nivel mondial, un sistem de propulsie cu hidrogen, cu o metoda mult mai sigura de stocare pentru combustibil.

Romanii au reusit astfel sa atraga atentia gigantilor din industria auto, dispusi sa investeasca milioane de euro.

Opt profesori si doctoranzi de la Facultatea de Mecanica din cadrul Universitatii „Gheorge Asachi” din Iasi au inceput cercetarile in urma cu un an, printr-un proiect cu o finantare de 125.000 de euro.

Elementul de noutate este modul in care se manipuleaza acum combustibilul, prin sistemul ingenios de stocare gandit de cercetatorii din Moldova. Acesta este mai putin periculos pentru siguranta soferilor, comparativ cu recipientele propuse in prezent in lume. Astfel, spun specialistii, hidrogenul nu ar mai produce explozii letale.

Corneliu Munteanu, Facultatea de Mecanica: „Deja concernele mari auto din lume sunt interesate. Folosim aceste sisteme de stocare a hidrogenului in volum mic la presiuni foarte mari, deci o cantitate mare de hidrogen, in conditii de mare siguranta. Ideea de a vedea pe strada masini cu hidrogen nu cred ca este foarte departe.”

La proiect a participat si un profesor din Israel, nascut insa la Iasi. Secretul, spune acesta, este rezervorul de metal inlocuit cu tuburi de sticla.

Dan Eliezer, Ben-Gurion University of Negev, Israel: „Sticlelele sunt milioane de tuburi mici si noi le punem impreuna si acolo punem hidrogenul. Noi facem ceva ce nu a fost inainte dar trebuie timp si sa lucram impreuna.”

Tuburile capilare prin care circula hidrogenul sunt foarte mici, de dimensiunea unor fire de par. Intr-un tub de dimensiunea unui creion sunt 30.000 de fire pline cu hidrogen. Experimentul s-a facut pe o trotineta si o bicicleta.

Bogdan Istrati, sef lucrari: „Alimentam cu hidrogen in acest orificiu, bagam 70 de bari si pornim si mergem la drum. Alimentarea dureaza un minut si pot circula 2-3 ore. Este alternativa suprema a trotinetelor electrice si faptul ca inlocuim bateria e tot ce conteaza.”

Sistemul de stocare pentru hidrogen a fost deja brevetat, iar tuburile de sticla sunt facute la comanda doar de o companie din Statele Unite.

Rezultatele echipei au atras si atentia marilor companii auto care si-au trimis reprezentanti la Iasi pentru a discuta despre o viitoare colaborare, dar si despre o finantare de cateva milioane de euro.

Sursa: stirileprotv.ro.

Dacă v-a plăcut, sprijiniți Revista România Culturală pe Patreon!
Become a patron at Patreon!
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lăsați un comentariu